elinaw.blogg.se

Ensamkommande flyktingbarn

Publicerad 2013-10-03 13:00:00 i Allmänt,


Igår kom även två tjejer från Cura Park och föreläste Och det handlade om ensam asylsökande ungdomar 15 - 18 år som då kom till Sverige och fick bo på ett ställe som heter Cura park. De berättade om ungdomar som hade blivit misshandlade och våldtagna men som även det hade kämpat sig hit. På Cura park får de lära sig att laga mat, de får ett ställe där de kan bo, de lär sig att prata svenska och de får gå i skolan. Jag tycker att det är jättebra att Cura Park finns för ungdomar som inte har det alls bra. Om jag inte hade haft det alls bra i mitt land hade jag velat komma till någon som tar hand om mig och lär mig det jag behöver på ett snällt sätt. Jag visste inte att Cura Park fanns så därför var det väldigt intressant att lyssna på. Jag hade kunnat gör något liknande för att jag gillar att jobba med människor och hjälpa till och göra en skillnad till bättre.



Kommentarer

Postat av: Anton

Publicerad 2013-10-03 13:30:25

Mycket bra jobbat! ✨🌟

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela