elinaw.blogg.se

Nicaragua (barnsexhandel)

Publicerad 2013-10-04 11:37:49 i Allmänt,



Idag var det även en tjej som hette Julia som föreläste idag hon kom från en organisation som heter svalorna. Hon brättade att hon hade gjort en praktikplats i Nicaragua. Hon hade varit på skolor och i staden och hon berättade även om hur mycket barn utnyttjas sexuellt av vuxna. Det var en tjej som levde med sin faster och en kille hade hade kommit fram till henne i parken och frågat om hennes nummer och hade varit jätte snäll mot henne. Men det hade slutat med han hade sålt henne sexuellt till andra män. Hon hade haft ca 30 - 40 klienter per dag. Jag hade inte hört alls mycket om svalorna innan så det var mycket intressant att höra. Jag tycker att det är oroande att det finns så mycket barn som blir utnyttjade och att de måste göra det för att få pengar eller att de blir tvingade till det. Jag hade kunnat göra samma sak som Julia att verkligen få en annan bild av vad som händer ute i världen och att jag hade känt att jag hade gjort skillnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela